Drzazgi i Trociny z Poczytanek

Chorche Luis Borches był zdania, że „czytelnik powinien wzbogacać to co czyta.Powinien także mieć błędne pojęcie o treści książki ,zmieniając ją przez własną interpretację” Zgadzam się całkowicie z Jerzym Ludwikiem Borgesem , nie tylko dlatego że obaj urodziliśmy się 24 sierpnia. . Za tydzień (piątek, 14 czerwca) będzie 27 rocznica jego odejścia w zaświaty w 1986r.. Realizm magiczny Borgesa i wielu innych pisarzy, włącznie z moim imiennikiem Gunterem Grassem, to jest pisanie, które mnie najbardziej pociąga. W moje wpisy blogowe często wstawiam magię.liczb, obce języki, guglowe tłumaczenia, nazewnictwo naukowe owadów, roślin i ludzi. Mało kto dostrzega albo nawet rozumie mój magiczny realizm, zawarty w tytułach, podtytułach i treści moich wpisów, ale na to nie ma rady. Większość ludzi woli czytać i oglądać beznadziejnie nudne banały polityków, sensacje i jałowe seriały TV. Dlatego postanowiłem przerwać pisanie bloga dla publiczności i „prywatyzuję” od dziś moje wpisy. Bodźcem było nagłe zniknięcie jednej stałej czytelniczki moich blogów od wielu lat. Może wróci, może nie. Może będę tutaj jeszcze przez jakiś czas, może nie. Kto wie…Ostatnio jestem coraz bardziej zmęczony moimi opiekunkami, ale nie mogę się ich pozbyć, bo jednak są mi potrzebne. Obiadowa wizyta jest możliwa do skasowania. To jest tylko wstęp i wyjaśnienie. Dalsze prywatne wpisy mogą mieć w sobie magiczne drzagi wirtualnej rzeczywistości trociny z piłowania tej prawdziwkowej iluzji codzienności.

Odpowiedzi: 3 to “Drzazgi i Trociny z Poczytanek”

  1. stefan Says:

    Jejku, teraż czuję się winny, że Cię tutaj wciągnąłem za szybko, ale pocieszam się, że może właśnie to wyłączne czytanie pomoże Ci w ten lub inny sposób. Mój następny wpis jest dla mnie fascynujący bo brzmi jak sen pełen zdumiewających powiązań. Borges to mój guru, ale są inni. Twoja cała wspaniała praca czytania masy książek i cytowania wraz z glossami to też Borges w innym wydaniu. Uściski za piękny komentarzyk.

  2. stefan Says:

    Signe:jestem i będę ciekawa tego, co piszesz,
    i wiesz, zaczynam wątpić, czy istnieje tzw. “większość ludzi”, każdy ma do czynienia z mniejszością, kilkoma osobami i to są prawdziwe światy,nie wiedziałam, że Borges pozwolił zmieniać swoje ksiązki przez nasze interpretacje, to wspaniałomyślne, żeby każdy miał z czytania to, co chce mieć,dlatego można mieć bardzo dużo nawet z krótkich uroczyskowych notek:)
    za to wielkie dzięki

  3. wall mounted mirror jewelry armoire Says:

    each time i used to read smaller content which as well clear their motive,
    and that is also happening with this post which I am reading now.

Skomentuj

