Sfinks w Sierpniowym Przednowiu Lwa

august sierpKsiężyc dziś kuśtyka pustym biegiem. Jak to zwykle bywa na przednowiu. 1,1,2,3,5,8,13…dwa.złote środki 8:5 i 13:8, ale co z tego? 1.618…Stary Fibonnaci śle mi pobłażliwe uściągi, które skrzętnie skręcają moje DNA w zawijaszki wężowe i wtedy słyszę geny hałasujące w czterech ścianach mojego niespokoju. Staram się iść prosto do Augustowa jak sierpem rzucił, bo to przecież miesiąc żęcia żyta tym starym sfinkspółksiężycem  polskiej wsi. Zagadkowy Sfinks, amalgam konsternacji Lwa z głową Dziewicy, hermafrodycki, merkuriozalna wenuzjawa, niespojnie szamocze się w życiu, sierpniowo zagrożonym dożynkami. Plon będziemy nieśli w gospodarską domenę, gdy przyjdzie czas. Chronos też zaczaił się z sierpem w dłoni, bo zegary tną dni na zboże godzin, godziny na kłosy minut, minuty na ziarna sekund. Panna zawija i powiewa gwiazdą Kłos, ale jej śpiew słyszą tylko urodzeni w jej blasku i nucą razem z nią głosem chóru Kłosów. Miałem bardzo dziwny piąty dzień ósmego miesiąca, bo rozmawiałem dziś z ośmioma kobietami. Każda rozmowa trwała pięć minut. Nie wiem czy to był sen czy rzeczywistość. Może ani jedno ani drugie, tylko coś pomiędzy – sfingowane sfinksy z innych wymiarów. Miałem nikłą ochotę odwiedzić miasto Sierpc, bo to ani sierp ani sierpień, ale robi się późno i markotnie, więc udam się na spoczynek, który nim nie będzie jak każde udawanie.

Tagi: , ,

Skomentuj

