Panna, Mur i Ciemna Strona Księżyca

dark moonMam dziwne przygody internetowe, ale to nic nowego. Obecną fazą mojego żywota rządzi jak biała gęś Panna – moja urodzinowa konstelacja. Wczoraj rzuciłem okiem na entuzjastyczny reportaż o spektaklu rockowym na Stadionie Narodowym. Były w nim takie słowa jak legendarny zespół, genialny muzyk, majstersztyk, koncertowy potentat i po nitce do tego kłębowiska superlatywów, znalazłem w nim mojego astrologicznego brata, Rogera Watersa, twórcę tego widowiska pt Mur (The Wall). Urodził się 6 września 1943r i można podziwiać energię tego 70-letniego twórcę ( z innymi) hałaśliwego zespołu rockowego, Pink Floyd. Jako całkowity ignorant w tym gatunku muzyki i instrumentacji,nie potrafię ocenić tego widowiska, ale ciekawscy mogą go pooglądać tutaj  (nie wiem na jak długo). Bardziej interesuje mnie język tej sub-kultury, w którym są różne dziwolągi, kalambury,  żargony, często oparte na nieświadomych plagiatach, bo w tych grupach nie ma wielu oczytanych „wykształciuchów”. Najlepiej znanym i popularnym tytułem tej grupy jest wydany 40 lat temu album „Ciemna Strona Księżyca” (The Dark Side of the Moon”). Jutro  późnym wieczorem BBC 2 wyświetli film Toma Stopparda o tematach zawartych w tym słynnym albumie Pink Floyda.

Tagi: , ,

Odpowiedzi: 8 to “Panna, Mur i Ciemna Strona Księżyca”

  1. mal Says:

    Rockowi muzycy też są dla mnie obcą nacją🙂 Nawet w mojej młodości i czasach powszechnego zachwytu nad muzyką The Beatles – jakoś rzadko zdarzało mi się znaleźć „coś do słuchania”. Niedawno wpadły mi w ucho słowa piosenki zespołu Zakopower i …
    Sprawdź: http://www.youtube.com/watch?v=csSefjNCXn0

  2. mal Says:

    Nie wiem co, ale coś jest w tej muzyce podbarwionej góralskimi dźwiękami, ale słowa są naprawdę dobre.

  3. stefan Says:

    Małgosiu,Bitlesi śpiewali z muzyką w tle, rockersi zagłuszają słowa i daltego muszą wyń zbiorowo i nawet wtedy trudno dla mnie wyłowić jakieś słowa z tego hałasu (wina głuchoty i słuchawek, być może).:-(

  4. stefan Says:

    mal, posłuchałem ale nie udało mi się wyłowić ani góralskich dud ani słów. To chyba zespół z Zakopanego, chociaż na góroli nie wyglądajom;)

  5. mal Says:

    http://www.tekstowo.pl/piosenka,zakopower,boso.html

  6. mal Says:

    Są złóbcoki (jakby), słowa lepiej przeczytać tutaj http://www.tekstowo.pl/piosenka,zakopower,boso.html

  7. mal Says:

    chciałam jeszcze coś napisać, ale odrzuca moje posty😦

  8. stefan Says:

    już jesteś, Góralko!:) to mają być „szanty tatrzańskie”, ale całość tych przyśpiewków jakoś nie wiąże się dla mnie w logiczną całość. Nie oczekuję od rocka dobrej poezji, ale rytm słów nie zgadza się z melodią (jeśli ona istnieje)😉

Skomentuj

