Krótka Historia Ptasich Przeobrażeń

pawi ogonTajemnicza energia ukryta w metaforach i porównaniach pozwala mi poznawać niezbadane głębie form, w które mogę się chwilowo przeistoczyć. Od czasu do czasu, przejściowo i niepewnie, jestem człowiekiem, ale…jeśli wlazłem między wrony, muszę krakać jak i ony. To, z kolei, uprawnia rozmówców do porównania mnie do tego czarnego ptaszyska: ” przestań krakać jak wrona, bo wykraczesz.”. Kruk też kracze, ale nie ma słowa: wykruczyć. Wśród moich książek mam „białego kruka”, ale  wolalbym aby wróble nie świergotały o tym na dachu. Do sprzedawania moich arcydzieł nie założę sp.z ogr.odp., bo mówiły jaskółki, że niedobre są spółki. Nie ufam spólnikom, bo dasz kurzę grzędę, a ona wyżej siędę. Poza tymi cechami charakteru, mam gołębią naturę, kiedyś miałem sokoli wzrok, ale spartolona operacja na zaćmę dała mi kurzą ślepotę i cieszę się, gdy jakieś znalezisko uda mi się jak ślepej kurze ziarnko. Staram się nie być zacietrzewionym bez powodu, ale gdy indyczę się, to znaczy że moja miarka przebrała się i muszę powrócić do normy, tokując jak głuszec. Czasem papuguję kogoś dla zabawy, pozwalam gościom zapuszczać żurawia do moich emejli, a w jesieni mam bocianią ochotę aby odlecieć do cieplych krajów, ale zwykle chowam głowę w piasek jak struś. Chciałbym wstawać o świcie ze skowronkiem, ale że w nocy kląskam słowicze poezje, więc każdego ranka jestem zlekka osowiały. Nadchodzi jesień, powietrze oziębia się i wkrótce wpadnę w empatię z zimorodkiem. Na dobranoc kończę mój łabędzi śpiew, pyszniąc się jak paw.

Tagi: , ,

Odpowiedzi: 2 to “Krótka Historia Ptasich Przeobrażeń”

  1. mal Says:

    zasępiłam się i osowiałam, tyle ptasich metafor🙂

  2. stefan Says:

    mal, jest tych ptaków więcej- kukułka, sroka, kaczory, łabędzie no i kto ty jesteś? Polak mały jaki znak twój?- orzeł biały Bez orła ani rusz!🙂

Skomentuj

