Imieninowe Niespodzianki

Piccadilly stefanDziś są moje imieniny, ale to kłamstwo, bo ja mam wiele imion. Urodziłem się w dniu św Bartłomieja, ale Mama nie chciała mieć Bartka w domu. „Takie imię jest dobre dla chłopa ze wsi,” orzekła, zadzierając nos w górę. Ona chciała mieć syna, którego imię znaczyło w greckim „znak zwycięstwa”albo „ukoronowany wieńcem laurowym– stephanos. We wczesnej polszczyźnie nie było litery „f”, więc pierwszy męczennik Stephanos został spolszczony na Szczepana, ale moim świętym był król węgierski, Isztvan (wym.Istfan), tak nazwany rzekomo  po św.Stefanie 1, papieżu albo w tłumaczeniu z greckiegoawatar stamp.2-9-2013 „ukoronowany”, bowiem był pierwszym królem Węgier. . Moje imię ma wiele odmian w obcych językach: Steven, Etienne, Esteban, Stefano,Estevan, Esteve, Steifen, Stiobhan, Stiofan, Kepano,Stepan,Stiopa.Dostałem dziś dwa niespodziewane prezenty imieninowe, które są dowodem, że jestem wprawdzie nieznanym, ale lubianym Polakiem emigrantem. Pierwszym, zaszczytnym podarunkiem byl wydany przez królewską pocztę nowy znaczek 1-szej klasy z małym wizerunkiem Elżbiety II i dużym mojego blogowego awatara-motyla. Drugą niespodzianką był wielki napis po polsku na illuminowanym budynku w centrum Londynu – Piccadilly Ciircus – ze słynnym dla turystów nagim Erosem celującym z łuku w moje imię na życzeniach. Mer Blondyna Borys  nic o tym nie wiem, ale jego służby specjalne już szukają polskich graffitystów, którzy genialnie wykonali ten napis. .PS. kliknij na zdjęcie aby powiększyć.

Tagi: , , ,

Odpowiedzi: 18 to “Imieninowe Niespodzianki”

  1. signe Says:

    Stefanie, ja dopiero od godziny wiem, że to Twoje nieobchodzone imieniny, Londyn obchodzi, ja też chcę!!! życzę Ci wszelkiego dobra jakie Ci się nawinie i żeby Twój awatar motyli fruwał wszędzie, a zwłaszcza wefruwał do śnienia świata i dobrze się bawił🙂
    niech Ci będzie miło🙂

  2. stefan Says:

    signe, no, popatrz! jednak chyba najlepiej jest obchodzić takie okazyje szerokim łukiem, bo wtedy coś się dzieje.. A ja lubię takie poniezdziałkowe niespoździanki w tłoku finnegańskich odmian Stefana- Etienna. Mój awatarek bardzo się ucieszył otwarciem furtki do śnienia świata, bo mi go brakowało. A ten fruwaniec lubi latać póki co.🙂

  3. ugoldenbrown Says:

    W tym roku umknęła mi data Twoich urodzin, dlatego Stefanie składam Ci najlepsze życzenia z okazji Twoich imienin!🙂

  4. stefan Says:

    goldenbrown: ponowne dzięki. To chyba pierwsze imieniny od lat, gdy dostałem tyle życzeń.Ach, ta moc internetu jest przedziwna. Niec moc będzie z Tobą. 🙂

  5. Kropka:) Says:

    Rzeczywiście, znaki, prezenty sa niezwykłe! Skoro zwróciły twoja uwage, to znaczy, ze w pewnym sensie były dla Ciebie. Dołaczam więc do zyczeń. Dużo sił Ci zyczę!*

  6. stefan Says:

    kropko, dziekuję serdecznie. Te prezenty są niezwykłe, ale poczekam na ciąg dalszy i dlatego ich nie interpretuję. Kto wie, co jutro przyniesie…byle było dobre*

  7. ewa999 Says:

    Wszystkiego najlepszego Stefanie.:)Trochę spóżnione życzenia ale bardzo szczere :*

  8. stefan Says:

    Dziękują ,ewo, obchodzenie imienin pozwala mi ukrywać mój urodzinowy wiek, bo nikt wtedy nie śpiewa „sto lat” :-)*

  9. mal Says:

    A ja byłam na Twoich urodzinach, więc teraz już nie będę się podlizywać, tylko cmokam – z opóźnieniem🙂

  10. stefan Says:

    Byłaś, byłaś, Małgosiu, bo należysz do tych, które są wtajemniczone w mój wiek. Dla niewtajemniczonych urządzam imieniny jako kamuflaż 🙂 Cmok*

  11. Asha Says:

    Spoznione ale szczere zyczenia – chociaz nie obchodzisz. A ja pala zapomnialam nawet o moim wlasnym tatusiu, ktory tez Stefan jest. Troche glupio ale tutaj tez to nie zwyczaj i powoli zapominam o wszystkich imieninach. Moj tatus ostatnio o moich tez zapomnial – wiec jestesmy kwita, jak mowia…:))

    pozdrawiam Ciebie i Twojego pieknego motyla!

  12. stefan Says:

    AsHa, dziękuję z erdecznymi uściskami, ale telepatycznie podzielę się z Twoim tatą a moim imiennikiem.To blogowe obchodzenie to był eksperyment, aby się przekonać jak Polacy reagują na coś takiego. Wynik byą pozytywny. Co za przedziwny zbieg, bo jednak Stefan nie jest aż tak bardzo popularny jak inne imiona.Moje motyle machają delikatnie skrzydłami, aby nie wywołać huraganów itp🙂

  13. Anonim Says:

    Bez okazji i z…. badz z nami i umilaj nam zycie:)
    Joanka

  14. stefan Says:

    Joanko, jakże miło że się odezwałaś z wiosennej półkuli świata. Dzięki i wszystkiego dobrego- Staram się być tutaj w miarę sił, ale biurokracja ma mi za złe, bo jestem „po terminie” ( dozwolone 6 miesięcy życia) :-)*

  15. Anonim Says:

    Biurokracja sieje tylko zamet a tacy normalni ludzie jak my nie
    musimy jej ulegac:)
    Serdecznosci
    Joanka

  16. stefan Says:

    Joanko, niestety, biurokraci płacą za opiekę, ale tylko przez 6 miesiący, chyba że przyrzeknę, że postaram się wynieść się na drugi świat w ciągu następnych 6. Doktorzy nie są jasnowidzami, ja też nie. Stąd problemy🙂 serdeczne pozdrowienia z angielskiego chłodu

  17. Anonim Says:

    Bedzie dobrze. Od dawna przestalam planowac dlugofalowo i musze przyznac, ze jest mi z tym dobrze.
    Pozdrawiam wiosennie i kwieciscie.
    Joanka

  18. stefan Says:

    Masz rację, Joanko, ja żyję dniem dzisiejszym, bo nawet jutro nie da się zaplanować na 100%. Jesień też ma swój specyficzny urok, ale wciąż jest zielono, więc może babie lato będdzie ciepłe. Ukłony🙂

Skomentuj

