Nów Księżyca w Rzece Śpiewających Ryb

fiedler-ukajaliDziś jest nów księżyca w konstelacji Ryb – w opozycji do mojej Panny, ale to mnie nie martwi. Ot, taki drobiazg do mojej kolekcji okruchów rzeczywistości. Płynąc w mojej gondoli pamięciowych skojarzeń wyłowiłem z wody zapomnienia tytuł przedwojennej książki Arkadego Fidlera: „Ryby Śpiewają w Ukajali”- opis jego wizyty do Amazonii i Peru. W angielskim tłumaczeniu: „Rzeka Śpiewających Ryb”, ale nie wiem czy takie ryby w ogóle istnieją, bo tę książkę czytałem przed wojną. Mam wrażenie, że ten awanturniczy i kiedyś słynnny podróżnik podsuął mi to skojarzenie telepatycznie. Dziś zaczyna się miesiąc „śpiewających ryb” w potoku czasu Ukojenia, które jest każdemu z nas potrzebne w tych targanych niepewnością czasach. Obama obrzucił Putina przy przywitaniu w St Petersburgu, ” morderczym spojrzeniem”, a Putin nie chce siedzieć koło niego i w tym celu zmienił alfabet rosyjski na angielskie litery. Wszystkiemu winien jest,oczywiście, syryjski Assad bez zassad. We mgle dzisiejszego poranka 130 samochodów spiętrzyło się w niesamowitch kolizjach na moście w drodze,  prowadzącej do Londynu. Nie było jednak ofiar śmiertelnych, chociaż jest kilka osób poważnie zranionych. Może to był jednak kojący wpływ  księżycowego nowiu. Trzymajmy kciuki za  nów śpiewających szczupaków. Dobranoc. 

Tagi: , , , ,

Odpowiedzi: 2 to “Nów Księżyca w Rzece Śpiewających Ryb”

  1. mal Says:

    Dziewczęciem będąc rozczytywałam się w podróżach Arkadego Fiedlera. Na wiek średni pozostawiłam barwne przygody Ferdynanda Ossendowskiego.

  2. stefan Says:

    mal, zapomniałem o Ossolińskim, ale też go czytałem.. Rodzina Fiedlera założyła muzeum z jego znaleziskami z tych wędrówek🙂

Skomentuj

